4021161402 |
El treball per ambients d'aprenentatge |
2019-2020 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
28/1/2020 - 13/5/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Roser Capdevila |
|
c. Les Palmes, 17 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L’ambient de l’escola ha de permetre als infants descobrir, explorar, meravellar-se i crear, com a eixos principals d’acció. Perquè això es doni cal tenir present totes les peculiaritats d’aquest ambient i jugar amb els elements que el configuren incloent-hi els materials.
Transformar els espais i l’ús dels materials passa per la transformació de la mirada cap a l’infant i les seves possibilitats i necessitats.
Reflexionar sobre els materials, els espais, els temps... és la part més important a l’hora de crear i generar un projecte educatiu que col·loqui a l’infant en el centre del seu procés d’aprenentatge.
Aquesta formació ofereix un espai de trobada pels membres de l’equip educatiu per tal de detectar les necessitats reals del centre, reflexionar i aprofundir sobre com s’organitzen els
espais, tant interiors com exteriors i quins materials oferim als infants per garantir donar resposta a les seves necessitats i interessos del moment evolutiu en el qual es troben.
|
| |
Objectius |
• Identificar i analitzar les necessitats en quant a espais i materials a l’escola.
• Aprofundir en la pedagogia de la vida quotidiana a l’escola, tant a l’interior com a l’exterior.
• Reflexionar sobre l’ús dels materials.
• Reflexionar sobre l’organització dels ambients.
• Exposar i trobar recursos per poder dissenyar, planificar i organitzar els ambients.
• Enriquir els espais d’aprenentatge.
• Viure i conviure bé amb la lliure circulació.
• Prendre consciència del canvi de rol del mestre/a en el treball per ambients.
• Observar per avaluar, una manera de conèixer l’infant
|
| |
Continguts |
- L’infant i el procés d’aprenentatge
- Organització del temps, dels espais i dels materials
- L’enriquiment de l’estètica en els ambients d’aprenentatge
- L’observació com a eina per conèixer els infants: eines i estratègies
- L’avaluació dels infants des del coneixement i l’evolució personal
- Propostes i provocacions amb els materials.
|
| |
Formador/a |
Jenny Silvente González
|
| |
Avaluació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
|
| |
Persones destinatàries |
ACTIVITAT RESTRINGIDA
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
28/01/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dimarts |
04/02/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dimarts |
11/02/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dimarts |
18/02/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dimarts |
25/02/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 6 |
dimarts |
03/03/2020 |
1230 |
1400 |
|
| |