Més informació [ Detall d'activitat

 
4021161402   El treball per ambients d'aprenentatge
2019-2020   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   28/1/2020 - 13/5/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Roser Capdevila
   c. Les Palmes, 17 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida PUC
  
Descripció i   Metodologia:   L’ambient de l’escola ha de permetre als infants descobrir, explorar, meravellar-se i crear, com a eixos principals d’acció. Perquè això es doni cal tenir present totes les peculiaritats d’aquest ambient i jugar amb els elements que el configuren incloent-hi els materials.
Transformar els espais i l’ús dels materials passa per la transformació de la mirada cap a l’infant i les seves possibilitats i necessitats.
Reflexionar sobre els materials, els espais, els temps... és la part més important a l’hora de crear i generar un projecte educatiu que col·loqui a l’infant en el centre del seu procés d’aprenentatge.
Aquesta formació ofereix un espai de trobada pels membres de l’equip educatiu per tal de detectar les necessitats reals del centre, reflexionar i aprofundir sobre com s’organitzen els
espais, tant interiors com exteriors i quins materials oferim als infants per garantir donar resposta a les seves necessitats i interessos del moment evolutiu en el qual es troben.
  
Objectius   • Identificar i analitzar les necessitats en quant a espais i materials a l’escola.
• Aprofundir en la pedagogia de la vida quotidiana a l’escola, tant a l’interior com a l’exterior.
• Reflexionar sobre l’ús dels materials.
• Reflexionar sobre l’organització dels ambients.
• Exposar i trobar recursos per poder dissenyar, planificar i organitzar els ambients.
• Enriquir els espais d’aprenentatge.
• Viure i conviure bé amb la lliure circulació.
• Prendre consciència del canvi de rol del mestre/a en el treball per ambients.
• Observar per avaluar, una manera de conèixer l’infant
  
Continguts   - L’infant i el procés d’aprenentatge
- Organització del temps, dels espais i dels materials
- L’enriquiment de l’estètica en els ambients d’aprenentatge
- L’observació com a eina per conèixer els infants: eines i estratègies
- L’avaluació dels infants des del coneixement i l’evolució personal
- Propostes i provocacions amb els materials.
  
Formador/a   Jenny Silvente González
  
Avaluació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre.
Elaboració d'un projecte.
Resposta del formulari d'avaluació final
  
Persones  destinatàries   ACTIVITAT RESTRINGIDA
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   28/01/2020   1700   1900 
 Sessió 2   dimarts   04/02/2020   1700   1900 
 Sessió 3   dimarts   11/02/2020   1700   1900 
 Sessió 4   dimarts   18/02/2020   1700   1900 
 Sessió 5   dimarts   25/02/2020   1700   1900 
 Sessió 6   dimarts   03/03/2020   1230   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent